Школа «чистого мистецтва» у російській поезії ХІХ століття: художня досконалість лірики Ф. Тютчева і А. Фета

Школа «чистого мистецтва» у російській поезії ХІХ століття: художня досконалість лірики Ф. Тютчева і А. Фета

Концепція «чистого мистецтва» або «мистецтва заради мистецтва» в російській літературі XIX століття дедалі більше набувала популярності. Ознаки прагнення до цієї концепції можна знайти в літературі різних країн. Ще древні розуміли, що формальна краса – абсолютно безглузда з утилітарного погляду, але вона дуже високо цінуватися, бо призначена для душі. В естетиці XIX століття були популярні ідеї І. Канта про «незалежність суджень смаку». Романтики дотримувалися думки про свободу натхнення. Саме в епоху романтизму з'явився термін – «мистецтво заради мистецтва». Одним з перших його вжив Т. Готьє.

У «Всесвітній літературі в сучасній школі» (№ 10, 2018) надрукований матеріал з організації навчальної діяльності десятикласників під час вивчення теми «Російська поезія "чистого мистецтва"». Автор статті «Школа «чистого мистецтва» у російської поезії ХІХ століття: художня досконалість лірики Ф. Тютчева і А. Фета»Валентина Снєгірьова, старший науковий співробітник Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук – підготувала художні та літературно-критичні тексти, а також запитання і завдання до них. Матеріал розрахований на 2 уроки. У розробці завдань, які вчитель може використовувати на свій розсуд, враховані діяльнісний і компетентнісний підходи до навчання.

Докладніше читайте у «Всесвітній літературі в сучасній школі» (№ 10, 2018).

Отримувати анонси про всі авторські розробки можна на нашій сторінці ВСЕСВІТКА –  науково-методичний журнал у Фейсбуці. 

Опубліковано 2018-11-08 16:30:00

Останні новини

Чи знаєте ви Миколу Гоголя? Усний журнал

Чи знаєте ви Миколу Гоголя? Усний журнал

Читати

Вікі-уроки допоможуть подолати проблему стосунків батьків і дітей

Вікі-уроки допоможуть подолати проблему стосунків батьків і дітей

Читати

Казка за казкою, або Вчимо дошкільнят виявляти творчі здібності у театралізованій діяльності

Казка за казкою, або Вчимо дошкільнят виявляти творчі здібності у театралізованій діяльності

Читати