Феномен емоційного інтелекту. Технологія розвитку

Феномен емоційного інтелекту.  Технологія розвитку

Інтелектуальний коефіцієнт, так званий IQ, що широко використовується під час прийому до школи і на роботу в сучасному світі, останнім часом втрачає свої позиції. Йому на зміну приходить ЕQ, емоційний коефіцієнт.

«Велика революція XXI століття складається в реванші почуття над інтелектом», – стверджує психолог Гарвардського університету Даніель Гоулмен у своїй книзі «Емоційний інтелект» (1998). Роботи цього вченого були проривом у вивченні ефективності використання людських ресурсів. І саме тому інтелектуальний коефіцієнт IQ, що слугував мірилом здатності людини виконувати ту чи іншу роботу, зараз починає поступатися місцем емоційному коефіцієнтові ЕQ, який характеризує ступінь емоційного розвитку людини. Загалом емоційний інтелект (його показник ЕQ) означає спроможність особистості керувати своїм емоційним станом. Саме цей показник пояснює причину, чому за однакової освіти одні животіють на незначних посадах, а інші весело і впевнено роблять блискучу службову кар’єру. Чому є цілковиті нездари, що заробляють божевільні гроші, і розумники, що кінці з кінцями звести не можуть? «Справа в тім, – стверджує Д. Гоулмен, – що саме емоції відповідальні за прийняття рішень». У своїх рішеннях людина виходить зі своїх відчуттів, вона керується емоціями, навіть коли переконана у зворотному. У своїй книзі автор переконливо доводить, що дійсний показник потенціальних можливостей людини не IQ, а ЕQ (це підтверджено експериментами і, звичайно ж, практикою використання людиною своїх ресурсів). Його можна визначити, «як здатність чути власні почуття, контролювати сплески емоцій, як уміння прийняти правильне рішення і залишитися в спокої й оптимістично та адекватно оцінювати складну ситуацію».

Докладніше про те, як розвивати EQ, можна прочитати у матеріалі «Технологія розвитку емоційного інтелекту на уроках зарубіжної літератури», що підрубрикою «Методичний портал» вийшов у  «Всесвітній літературі в сучасній школі» (6, 2019). Валентина Фененко, учитель зарубіжної літератури та російської мови, директор Миргородської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 1 ім. Панаса Мирного, що на Полтавщині, спираючись на наукові дослідження, дає способи, методи і техніки розвитку емоційного інтелекту, що стануть у пригоді і вам, і вашим учням.

Отримувати анонси про вебінари, майстер-класи, тренінги та авторські розробки уроків можна на нашій сторінці ВСЕСВІТКА –  науково-методичний журнал у Фейсбуці.

Передплатити/придбати  «Всесвітню літературу в сучасній школі»  та «Інформаційний збірник для директора школи та завідувача дитячого садка» можна у рубриці "Передплата", а також, звернувшись за телефонами: 067-952-3476, 050-737-4696, або надіславши запит електронною поштою vsesvitka@ukr.net чи повідомлення у Фейсбуці 

Опубліковано 2019-07-08 15:50:00

Останні новини

Вебінар – навчання на дивані, або Підвищення кваліфікації онлайн

Вебінар – навчання на дивані, або Підвищення кваліфікації онлайн

Читати

Листопадовий день, що куций хвіст. Народні прикмети

Листопадовий день, що куций хвіст. Народні прикмети

Читати

«Айвенго»: історичний колорит і романтика пригод. Інтегрований урок

«Айвенго»: історичний колорит і романтика пригод. Інтегрований урок

Читати