«Маленький принц»: продовження після закінчення, або Шкільні фанфіки

«Маленький принц»: продовження після закінчення, або Шкільні фанфіки

Фанфік не таке  вже й нове явище у мистецтві слова. Це також стосується й фанфікшну як творчого завдання на уроці літератури.  Проте, читаючи художній твір, людина намагається інтерпретувати його, зрозуміти підтекст, пов’язати прочитане з особистими переживаннями. Якоїсь миті виникає бажання висловитись… Постмодерністська свідомість утверджує вторинність творчості й мистецтва: все вже зображено, осмислено, пережито -  залишається лише по-новому скомпонувати відоме, додавши якусь дещицю власного доробку. Що ж саме у каноні (фендомі) надає простір для фанрайтерських фантазій?

По-перше, детально зображений світ, який можна переосмислити або вигадати альтернативний йому. По-друге, велика кількість персонажів – головних та другорядних. Зазвичай фанрайтери виводять на перший план другорядних і перерозподіляють акценти – історія звучить по-новому. По-третє, підтекст у художньому творі потребує розшифровки, а прогалини – заповнення. У такому разі автори фанфіків працюють з ними, інтерпретуючи деталі й виводячи їх на перший план або висловлюючи здогади про ймовірні, але замовчувані події. Таємниці у біографіях літературних героїв Жульєна Сореля, ван Гобсека, Анни та Олексія Кареніних, майстра можуть бути розкриті вдумливими фанрайтерами. Ось як учні зуміли переосмислити та розширити межі всесвіту «Маленького принца» А. де Сент-Екзюпері.

Доля льотчика
(Розповідь про те, що сталось із льотчиком та маленьким принцом після їхнього розставання у пустелі Сахара)

Льотчик полагодив свій літак та повернувся до Франції, проте ніяк не міг забути маленького принца. Скільки б не проходило днів, тижнів, місяців, він згадував хлопчика: як маленький товариш просив намалювати йому баранця, як вони розшукували у пустелі колодязь, як дитину вкусила змія… Льотчик сумував, але знав, що маленький принц живий і полетів на свою планету.

А Земля змінювалась: на ній розпочалась війна. Коли фашисти напали на Францію, льотчику дали завдання – захищати батьківщину. Він здійснював розвідувальний політ, і його літак збили над Середземним морем… Через багато років рештки  літака  випадково знайшов рибалка,  тоді рідні загиблого героя  дізнались про місце його останнього спочинку.

Сумна звістка про загибель льотчика дійшла до маленького принца – її приніс космічний вітер. Хлопчик поділився своїм горем з трояндою, а вона сказала: «Все невічне, хтось народжується, хтось помирає,  хтось  продовжує жити…» Принц подумав, що це слушно, але йому було так сумно, що подумки він лише повторював: «Ні, ти мій любий друже вічний !..» І відтоді щоразу, коли  дивився на Землю, зринали ті ж слова: «Ти мій любий друже вічний…» Так тривало довго, поки льотчик не наснився принцові. Він сказав хлопчикові: «Не плач, для тебе я житиму завжди».

 

Зустріч  через 20 років
(Через 20 років відбулась зустріч маленького принца з давніми друзями)

Минуло 20 років. Маленький принц вже не був маленьким. Його троянда теж змінилась – стала великим красивим кущем. Принц любив її ще сильніше, ніж колись. Але й за друзями з Землі сумував...

Лиса він зустрів коло нори. Той був дуже старий і кволий, але в очах, як і раніше, сяяла мудра думка. Лис підвівся назустріч принцові, і той пригорнув тварину до себе, поцілував руде хутро між вухами. Вони довго мовчали – слова ж-бо могли завадити розумінню!..

Попрощавшись з лисом, юнак вирушив до Франції. Великий аеродром під Парижем зустрів його гуркотом літаків та натовпами заклопотаних людей. Від друзів льотчика Принц дізнався, що той одружився (його дружиною стала відома парашутистка), що у нього є двійко чарівних дітей – хлопчик та дівчинка і що зараз  уся сім’я гостює у дідуся та бабусі в одному зі старовинних кварталів Парижа. Юнак вирушив туди. Цю зустріч ми не зможемо описати… Скажемо лише, що принц розповідав дітям неймовірно цікаві історії, а малеча не облишала його ні на мить!

Настав час прощатись, адже юнакові потрібно летіти на свою планету – виполювати паростки баобабів, доглядати трояндовий кущ. Та справжні друзі ніколи не забудуть один одного!

Юлія Бевзун 

Маленький принц і троянда 
(Маленький принц розповідає про повернення на свій астероїд)

Якщо ви уважно читали казку-притчу «Маленький принц», то знаєте, що  попросив змію вкусити мене, щоб душа змогла повернутись додому. Гадаю, вам цікаво, що ж сталось після повернення.

Відкривши очі, побачив знайомий краєвид і зітхнув з полегкістю. Зіпнувся на ноги й побіг до троянди. Не відразу збагнув, що сталося: квітка стала великою та пишною – вона виросла. Улюблениця, побачивши мене, зраділа й сказала, що скучила. Відповів їй: «Я тебе, моя трояндо, більше ніколи не покину!»

На астероїді, на подив, були вичищені вулкани та жодного баобаба.  Квітка сказала, що кожного дня прилітав король і виконував усю роботу. Він наказав троянді тримати це в суворій таємниці: ніхто не повинен дізнатись, як нудно йому сидіти на троні. І тепер не знаю, як вчинити: подякувати королю чи ні? Коли подякую, він дізнається, що троянда розкрила мені його секрет. Але й не подякувати негарно. А як би ви вчинили?..

Олександр Омелько

Матеріали для публікацї надала Оксана БУШАКОВА, учитель зарубіжної літератури НВК «ЗОШ І–ІІІ ступенів № 4 – ліцей», учитель-методист, м. Могилів-Подільський, Вінницька область


Отримувати анонси про вебінари, майстер-класи, тренінги та авторські розробки уроків можна на нашій сторінці ВСЕСВІТКА – науково-методичний журнал у Фейсбуці.

Передплатити/придбати  «Всесвітню літературу в сучасній школі»  можна у рубриці "Передплата", а також, звернувшись за телефонами: 067-952-3476, 050-737-4696, або надіславши запит електронною поштою osvitaukrainy@ukr.net  чи повідомлення у Фейсбуці

Переглянути проморолики, замовити відео вебінарів + додаткові матеріали + сертифікат можна натиснувши на банер. 

Опубліковано 2020-01-27 12:42:00

Останні новини

Липень: корови пожадливо скубуть траву - назавтра збереться на дощ. Народні прикмети

Липень: корови пожадливо скубуть траву - назавтра збереться на дощ. Народні прикмети

Читати

НУШ: критерії оцінювання. Міністерство пропонує для громадського обговорення проєкт наказу

НУШ: критерії оцінювання. Міністерство пропонує для громадського обговорення проєкт наказу

Читати

МОН не переводить школи на обов’язкову дистанційну форму навчання, – Любомира Мандзій (відео)

МОН не переводить школи на обов’язкову дистанційну форму навчання, – Любомира Мандзій (відео)

Читати

Кошик
  • Цифровий
  • Паперовий
грн.
Ваш кошик порожній