Цифрові технології в роботі вчителя початкових класів НУШ

Цифрові технології в роботі вчителя початкових класів НУШ

Цифровізація суспільного життя та професійної діяльності будь-якого фахівця нині досягла піку актуальності. Зокрема, в спільноті науковців активно досліджуються питання й цифровізації освітнього процесу. Узагальнюючи підходи вчених до визначення цифровізації,  Лариса ФАМІЛЯРСЬКА, кандидат педагогічних наук, викладач кафедри педагогіки й андрагогіки Житомирського ОІППО, визначає її як процес кодування різного виду інформації, що візуалізується засобами комп’ютерної техніки.

Освітянська спільнота України також сприяє розвитку галузі. Зокрема, триває апробація навчальних програм підготовки майбутніх вчителів, що відповідають викликам сьогодення та передбачають розвиток цифрової компетентності, яка є обов’язковою складовою професіоналізму фахівця на сучасному ринку праці. Так, зміст підвищення кваліфікації педагога, що здійснюється у міжатестаційний період має охоплювати розвиток його цифрової компетентності відповідно суспільних та освітніх запитів і передбачати активне використання цифрових засобів, технологій комунікації, інтеграції, оцінювання. Це дасть змогу вчителю НУШ, зокрема, початкової школи, реалізувати вимоги Концепції «Нова українська школа» та стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти».

Цифрова компетентність педагога це не лише технічні навички, а й знання, зосереджені на когнітивних, соціальних й емоційних аспектах діяльності та життя в цифровому середовищі, що змінюються з появою нових технологій. Щоб розвивати таку компетентність, потрібно використовувати всі можливості сучасних цифрових технологій і програмних засобів, як глобальних, так і локальних, що забезпечують інтенсивний інформаційний обмін і в освітньому середовищі, і у світі загалом. Застосування цифрових технологій в освітньому середовищі має низку особливостей. Оскільки значна частина матеріалу сприймається учнями візуально, доцільним у роботі вчителя початкової школи є впровадження способів і методів, що забезпечать ефективність сприйняття інформації через візуальний канал сприйняття.

Пропонуємо розглянути можливості використання Canva вчителем початкової школи, який відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа», має проводити ранкові зустрічі, впроваджувати інтегроване навчання, здійснювати формувальне оцінювання навчальних досягнень та створити безпечне освітнє середовище з урахуванням потреб дітей з особливими потребами.

Отже, щоб розпочати роботу з сервісом Canva необхідно створити обліковий запис. Зазначимо, що цей сервіс дає змогу візуалізувати навчальну інформацію для полегшення її сприймання. За допомогою сервісу Canva можна створити мотиваційні картки, таблиці із правилами, розмальовки,  постери досягнень тощо. 

Ілюстрація як вид інформації, мотивує дітей до діяльності, а текст, як візуальний компонент навчання, забезпечує вчителів (батьків) оригінальними ігровими інструментами залучення дитини до оволодіння новими навичками та фокусує увагу дитини на актуальній для її віку навичці.

Такі постери, картки, розмальовки вмотивовують дитину, привчають дотримуватися певних правил, що покращує ефективність організації освітнього процесу. Наприклад, постер, що візуалізує правила поведінки у класі «Гучність голосу» допоможе вчителю контролювати «гучність» класу.

Створені в сервісі Canva матеріали можуть там зберігатися, а можуть бути завантажені на комп’ютерний пристрій. Спробуйте – це не лише просто, а й цікаво.

Варто додати, що перенесення навчання в цифрове середовище та його індивідуалізація є майданчиком для професійного зростання, обміну інноваційними ідеями та рішеннями, передачі досвіду. Тож користуйтеся можливостями цифрових технологій, зростайте професійно, адаптуйте методи навчання й навчальні матеріали до інтересів сучасних дітей, і  вони віддячать вам своїми успіхами.

Кожний учасник вебінарів, курсів, практикумів, тренінгів тощо, проведених ІВА «Освіта України» на підставі КВЕД 85.59 Освіта (діяльність з додаткової підготовки з певної дисципліни; діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації), отримує документ відповідно до вимог пункту 13 «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р.

Опубліковано 2020-05-08 20:34:00

Останні новини

5 цитат на захист прав дітей від дорослих правил

5 цитат на захист прав дітей від дорослих правил

Читати

Червень: бобри працюють цілу ніч – бути дощу. Народні прикмети

Червень: бобри працюють цілу ніч – бути дощу. Народні прикмети

Читати

Чому в школі важливо вчити читати, а не вивчати літературу

Чому в школі важливо вчити читати, а не вивчати літературу

Читати

Кошик
  • Цифровий
  • Паперовий
грн.
Ваш кошик порожній