МОН розробило Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки

МОН розробило Національну стратегію розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки

З 2017 року Україна активно розвиває інклюзивне навчання з метою створення єдиних підходів у системі освіти України, де кожна дитина буде охоплена навчанням та зможе реалізувати свій потенціал. Так, інклюзивне освітнє середовище та система освітніх послуг мають відповідати міжнародним стандартам. Це буде гарантувати здобувачам освіти можливість навчатись, незалежно від їхніх особливих освітніх потреб, на всіх рівнях освіти протягом усього життя. 

Проєкт Національної стратегії розвитку інклюзивної освіти на 2020-2030 роки та план заходів з її реалізації розробило Міністерство освіти і науки. Документ направлено на погодження до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, Мінсоцполітики, МінТОТ, Мінфіну, МеРТ, Національної асамблеї людей з інвалідністю тощо.

Розроблена Національна стратегія має на меті вирішити такі завдання:

  • виявити та якісно оцінити ООП у здобувачів освіти; 
  • створити умови для навчання у районах або об'єднаних громадах кожній особі відповідно до її ООП;
  • підвищити рівень підготовленості педагогічних працівників для задоволення потреб кожного здобувача освіти;
  • удосконалити механізми фінансування освіти осіб з ООП;
  • забезпечити в закладах освіти умови для здобуття якісної освіти особами з ООП.

Реалізація визначених проєктом Національної стратегії цілей і завдань буде здійснюватися у два етапи. На I етапі (2020-2028 роки) передбачено, зокрема:

  • створення цілісної законодавчої бази у сфері інклюзивної та спеціальної освіти;
  • забезпечення підготовки педагогічних працівників та засобів для навчання здобувачів освіти з ООП;
  • систематичне забезпечення архітектурної доступності;
  • створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища тощо.

II етап (2029-2030 роки) передбачає, з-поміж іншого:

  • аналіз результатів реалізації Національної стратегії;
  • визначення стратегічних напрямів подальшого розвитку інклюзивної освіти на 2030-2040 роки.

Нагадаємо, що станом на вересень 2020 року відкрито 633 інклюзивно-ресурсних центри, які прийшли на заміну психолого-медико-педагогічним консультаціям (ПМПК). Їхня робота діджиталізована: функціонує Портал ІРЦ, що дає змогу батькам подавати документи дистанційно, обрати найближчий до них ІРЦ та записатися на зручний час, у подальшому – зберігати документи у власному кабінеті та використовувати надані висновки.

Основним завданням центрів є проведення комплексної оцінки для визначення особливих освітніх потреб (ООП) дитини, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до можливостей дитини. Результати оцінки фахівець центру зазначає у висновку про комплексну оцінку. 

Також читати:

Прочитати і завантажити документ↓

Щоб узяти участь у вебінарі, натисність на банер та зареєструйтесь на сайті

Кожний учасник вебінарів, курсів, практикумів, тренінгів тощо, проведених ІВА «Освіта України» на підставі КВЕД 85.59 Освіта (діяльність з додаткової підготовки з певної дисципліни; діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації), отримує сертифікат відповідно до вимог пункту 13 «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р.

Опубліковано 2020-09-14 13:42:00

Останні новини

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про ліцей

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про ліцей

Читати

Миша в шафі шаруділа, або 40 скоромовок для дітей

Миша в шафі шаруділа, або 40 скоромовок для дітей

Читати

Товариство дослідників України підготувало атлас нового адміністративно-територіального устрою України

Товариство дослідників України підготувало атлас нового адміністративно-територіального устрою України

Читати

Кошик
  • Цифровий
  • Паперовий
грн.
Ваш кошик порожній