Багатозадачність медіа погіршує пам’ять і увагу

Багатозадачність медіа погіршує пам’ять і увагу

Сучасні люди звикли одночасно дивитись телевізор, гортати сторінки соцмереж, переписуватись або працювати за комп'ютером, і вважають, що їм вдається однаково успішно справлятися з усіма цими процесами. Проте науковці, спираючись на нові дослідження, висунули гіпотезу, що такий потік інформації може негативно впливати на увагу і запам'ятовування.

Наприклад, такий спосіб отримання інформації може негативно впливати на мозкові процеси дітей і молоді, яким зараз доводиться навчатися дистанційно. Адже вони мають одночасно користуватись кількома екранами або вікнами: для відеолекції чи уроку і для відповіді у чаті, скажімо.

Завдання мозку не лише запам’ятати щось конкретне, а й потрібної миті згадати необхідну інформацію. Серед факторів, що впливають на ці процеси, зокрема, зовнішні тригери або сигнали і так звана підготовча увага. 

Щоб узяти участь у вебінарі та отримати додаткові матеріали + сертифікат, натисність на банер і зареєструйтесь на сайті

Кожний учасник вебінарів, курсів, практикумів, тренінгів тощо, проведених ІВА «Освіта України» на підставі КВЕД 85.59 Освіта (діяльність з додаткової підготовки з певної дисципліни; діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації), отримує сертифікат відповідно до вимог пункту 13 «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р.

Відповідно до нового дослідження, опублікованого в Nature, взаємодія з кількома формами цифрових медіа чи екранного носія одночасно може погіршити увагу людей, негативно впливаючи на пам’ять, а отже – на здатність згодом згадувати конкретні факти.

Для вимірювання мозкової активності науковці застосували електроенцефалографію. Учасникам дослідження – 80 молодим людям віком від 18 до 26 років – на екрані комп’ютера продемонстрували зображення предметів, які вони бачили вперше, та запропонували класифікувати їх. Уже за 10 хвилин піддослідним показали додаткові предмети та запитали, чи вони вже їх бачили. Аналізуючи реакції мозку та очей цих людей, дослідники змогли визначити кількість так званих провалів у їхній увазі. 

Попередньо можна зробити висновки про вплив багатозадачності засобів масової інформації на епізодичну пам'ять. Проте учені зауважують, що ці дані на сьогодні є кореляційними. І зовсім не кожне медіаджерело є шкідливим для мозку, зокрема, певні відеоігри можуть сприяти поліпшенню роботи мозку.

Наразі науковці планують продовжити дослідження і сподіваються, що результати їхньої роботи допоможуть покращити увагу та пам'ять людей, схильних до відволікання.

За матеріалами Scientific American 

Читайте також:

Опубліковано 2020-11-08 19:59:00

Останні новини

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про ліцей

МОН пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про ліцей

Читати

Миша в шафі шаруділа, або 40 скоромовок для дітей

Миша в шафі шаруділа, або 40 скоромовок для дітей

Читати

Товариство дослідників України підготувало атлас нового адміністративно-територіального устрою України

Товариство дослідників України підготувало атлас нового адміністративно-територіального устрою України

Читати

Кошик
  • Цифровий
  • Паперовий
грн.
Ваш кошик порожній