Дошкілля: які компетентності вдосконалювати? МОН затвердило Типові програми підвищення кваліфікації

Дошкілля: які компетентності вдосконалювати? МОН затвердило Типові програми підвищення кваліфікації

Міністерство освіти і науки затвердило Типові програми підвищення кваліфікації для керівників і педпрацівників центрів профрозвитку педагогів, а також для керівників, вихователів і асистентів вихователів дитячих садочків. Про це йдеться в наказі №457 від 23 квітня, опублікованому на сайті МОН.

Зокрема, затвердили:

  • Типову програму підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників Центрів професійного розвитку педагогічних працівників;
  • Типову програму підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами;
  • Типову програму підвищення кваліфікації вихователів закладів дошкільної освіти щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами;
  • Типову програму підвищення кваліфікації асистентів вихователів закладів дошкільної освіти щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами.

Програма підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти охоплює:

1. Загальні компетентності: 

  • здатність діяти соціально відповідально та свідомо; 
  • здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; 
  • здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня;
  • здатність до цінування й поваги багатоманітності та мультикультурності у суспільстві;
  • здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел; 
  • здатність вчитися і оволодівати новими знаннями з метою реагування на виклики в професії;
  • здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення.
Щоб узяти участь у вебінарі або замовити відео + додаткові матеріали + сертифікат, натисність на банер та зареєструйтесь на сайті

Кожний учасник вебінарів, курсів, практикумів, тренінгів тощо, проведених ІВА «Освіта України» на підставі КВЕД 85.59 Освіта (діяльність з додаткової підготовки з певної дисципліни; діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації), отримує сертифікат відповідно до вимог пункту 13 «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р.

2. Фахові компетентності: 

  • здатність керуватися в управлінській діяльності Конституцією України, законами України і нормативно-правовими актами в галузі освіти з метою надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
  • здатність проектувати, розробляти документи у контексті організації інклюзивного навчання;
  • здатність приймати і ухвалювати рішення, що ґрунтуються на оцінці існуючих альтернатив і ризиків, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами;  
  • здатність здійснювати контроль і рефлексію управлінської діяльності з метою забезпечення ефективної підтримки здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами; 
  • здатність визначати і враховувати запити і очікування всіх учасників освітнього процесу з метою створення безпечного, інклюзивного освітнього середовища; 
  • здатність до створення організаційно-педагогічних умов для безперервного професійного розвитку педагогічних працівників;
  • здатність до усвідомленої, конструктивної та екологічної взаємодії з учасниками освітнього процесу щодо розбудови інклюзивного освітнього середовища.

Типовою програмою підвищення кваліфікації вихователів ЗДО щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами передбачено такий перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться:

1. Загальні компетентності:

  •  здатність до критичного мислення;
  •  здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
  •  здатність вчитися і оволодівати знаннями з метою реагування на виклики в професії;
  • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
  • здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення;
  • здатність аналізувати та запобігати проблемам;
  • здатність до міжособистісної взаємодії;
  • здатність до цінування та поваги багатоманітності;
  • здатність діяти відповідально та свідомо.

 2. Фахові компетентності:

  • здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти з метою забезпечення права на освіту здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
  • здатність обирати та застосовувати ефективні форми, методи, засоби, способи для надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіта з особливими освітніми потребами;
  • здатність створювати безпечне, інклюзивне освітнє середовище для усіх здобувачів дошкільної освіти та їхніх батьків;
  • здатність до надання підтримки дітям з особливими освітніми потребами та їхнім батькам в умовах переходу до закладу дошкільної освіти;
  • здатність до організації взаємодії з різними суб’єктами з метою ефективної організації освітнього процесу та забезпечення права на освіту здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами.

За програмою підвищення кваліфікації асистентів вихователів ЗДО треба опанувати:

1. Загальні компетентності:

  • здатність до критичного мислення;
  • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
  • здатність вчитися і оволодівати знаннями з метою реагування на виклики професії;
  • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
  • здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення;
  • здатність аналізувати та запобігати проблемам;
  • здатність до міжособистісної взаємодії;
  • здатність до цінування та поваги багатоманітності;
  • здатність діяти відповідально та свідомо. 

2. Фахові компетентності: 

  • здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти, з метою забезпечення права на освіту здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
  • здатність брати участь в створенні безпечного, інклюзивного освітнього середовище;
  • здатність до спостереження та виявлення труднощів у здобувачів з особливими освітніми потребами в освітньому процесі;
  • здатність використовувати форми, методи, засоби, способи тощо для надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіти;
  • здатність до надання підтримки дітям з особливими освітніми потребами з метою залучення їх до участі та діяльності;
  • здатність до організації взаємодії з різними суб’єктами, які здійснюють заходи з метою надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами.
Щоб узяти участь у вебінарі або замовити відео + додаткові матеріали + сертифікат, натисність на банер та зареєструйтесь на сайті

Кожний учасник вебінарів, курсів, практикумів, тренінгів тощо, проведених ІВА «Освіта України» на підставі КВЕД 85.59 Освіта (діяльність з додаткової підготовки з певної дисципліни; діяльність курсів з підвищення професійної кваліфікації), отримує сертифікат відповідно до вимог пункту 13 «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 800 від 21.08.2019 р.

Підвищити кваліфікацію та отримати сертифікат: 

 

Опубліковано 2021-05-25 04:00:00

Останні новини

Книжка не зрадить, а лише порадить.  Прислів'я та приказки про книжки

Книжка не зрадить, а лише порадить. Прислів'я та приказки про книжки

Читати

Червень: бобри працюють цілу ніч – бути дощу. Народні прикмети

Червень: бобри працюють цілу ніч – бути дощу. Народні прикмети

Читати

5 цитат на захист прав дітей від дорослих правил

5 цитат на захист прав дітей від дорослих правил

Читати

Кошик
  • Цифровий
  • Паперовий
грн.
Ваш кошик порожній